• 034-32125727
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
ساخت و نگهداری فولاد هزینه کمتری دارد و به دلیل ماهیت مقاوم فولاد
چرا سازه فولادی

چرا سازه فولادی

چرا سازه فولادی

  1. صرفه جویی:

 همانطور که در بیشتر موارد زندگی، هزینه نقش مهمی دارد در پروژه های ساخت و ساز نیز به همین شکل است. ساخت و نگهداری فولاد هزینه کمتری دارد و به دلیل ماهیت مقاوم فولاد به اعضای ساختاری کمتری نیاز است. این بدان معنی است که مواد کمتری برای احداث یک سازه فولادی لازم است که در زمان و هزینه ساخت و نیروی انسانی صرفه جویی خواهد شد. همچنین سازه های فولادی می توانند به محض احداث مورد استفاده قرار گیرند. از طرفی برخی بر این باورند که در مقایسه با سازه بتنی یا فولادی باید گفت که با توجه به اینکه در سازه بتنی طبقات روی هم قرار می گیرند، می توان ابتدا یکی از طبقات را تکمیل کرد و در نتیجه هزینه شروع پروژه بسیار پایین می‌ آید. در سازه فلزی این امکان وجود ندارد، بهتر است در ابتدا تمامی تیرهای لازم برای ساخت سازه آماده و همزمان پروژه به پایان برسد. با این حال، واضح است که با مقایسه این دو سازه، سازه فلزی برای شروع به پول بیشتری نیاز دارد. در این مقیاس ساخت بتن مقرون به صرفه تر است. البته این پارامترها به تنهایی برای تصمیم گیری نهایی کافی نیستند و قطعاً باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید.

  1. طراحی:

 ظرفیت تحمل بار سازه های فولادی نسبت به سازه های بتنی بیشتر است. ساختار فولادی یکپارچگی خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند و نیازی به نگهداری سالانه ندارد. ساختمان های فلزی پیش ساخته همیشه برای شما کار می کنند و اگر تصمیم به فروش آنها داشته باشید می توانید مجدداً آنها را به فروش برسانید.  علاوه بر این، ساختمان های فولادی برای مقاومت در برابر زلزله، طوفان، بارش برف سنگین، بادهای شدید، سیل و سایر عناصر طبیعت طراحی شده اند. بر خلاف بتن، فولاد در معرض عوامل محیطی خمیده، شکافته، کوچک شده یا ترک خورده نمی شود. علاوه بر این، سازه های فولادی می توانند در برابر زلزله موثرتر باشند

  1. محیط زیست:

بتن کاملاً  از شن و سنگ ساخته شده است. و هنگامی که بتن و بلوک بتنی ساخته می شوند، نمی توانند دوباره بازیافت یا استفاده شوند. از طرف دیگر، تقریباً ۱۰۰٪ سازه های فولادی از فولاد بازیافت شده ساخته شده اند و می توانند پس از پایان عمر ساختمان دوباره استفاده شوند.

  1. حمل و نقل و جابجایی آسان:

سازه های فولادی در مقایسه با بتن بسیار سبک هستند. در نتیجه حمل و نقل و جابجایی سازه های فولادی آسان است. و سازه فولادی برخلاف سازه های بتنی نیازی به قالب بندی ندارد.

بنابراین، برای جمع بندی، در انتخاب استفاده از فولاد در مقابل بتن، در هزینه صرفه جویی می کنید و زمان ساخت خود را کوتاه می کنید. علاوه بر این، می توانید ساختمان خود را طوری طراحی کنید که نیازها و ظاهر کلی مد نظر شما را برآورده کند که در عین حال چرخه عمر سازه خود را افزایش داده اید.

 

مشاوران ما در شرکت سازه های سنگین اطمینان صنعت کرمان میتوانند از ساعات 8 الی 14 همه روزه به شما در مورد پروژه های ساختمانی تان مشاوره دهند. در صورت هرگونه ابهام و سوال با ما تماس بگیرید.